مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 10:302021-10-15اقتصادي

پیامدهای منفی پراکنده روی شهری بر محیط زیست چیست؟


یک کارشناس برنامه ریزی شهری، پراکنده روی شهری را قالبی از توسعه خودرو و از اقسام شهر ارگانیک و بدون طرح و برنامه دانست و گفت: توسعه شهری پراکنده یا به اصطلاح پراکنده روی شهری نمودی از توسعه شهری گسسته است.

- ایسنا/گیلان یک کارشناس برنامه ریزی شهری، پراکنده روی شهری را قالبی از توسعه خودرو و از اقسام شهر ارگانیک و بدون طرح و برنامه دانست و گفت: توسعه شهری پراکنده یا به اصطلاح پراکنده روی شهری نمودی از توسعه شهری گسسته است.

عماد مطالبی در گفت وگو با ایسنا، پراکنده روی شهری را قالبی از توسعه خودرو و از اقسام شهر ارگانیک و بدون طرح و برنامه دانست و اظهار کرد: افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی و جریان مهاجرت سبب شده که توسعه شهرها با مشکلات زیادی روبرو شود؛ از این رو توسعه کالبدی شهری اهمیت و ضرورتی اساسی در توسعه فضایی سکونتگاه ها دارد؛ به گونه ای که برای رسیدن به فرم پایدار شهری باید به ساماندهی پراکنده روی شهری پرداخت.

وی افزود: به منظور ممانعت از تخریب بیشتر محیط زیست شهری از گسترش و رشد افقی شهر باید جلوگیری کرد.

این کارشناس برنامه ریزی شهری تصریح کرد: به علت ناپیوستگی های فضایی سرزمین و تمرکزگرایی همه جانبه رشد و گسترش کلانشهری به شیوه ای نامتوازن تحقق می پذیرد و با درهم ریختگی کالبدی - فضایی و اجتماعی - اقتص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای منفی پراکنده روی شهری بر محیط زیست چیست؟

پیامدهای منفی پراکنده روی شهری بر محیط زیست چیست؟